28 mars 2011

min danshelg

hej på er! haft fullt upp hela helgen så jag har inte orkat blogga, men nu är jag sugen på det så det här kan bli ett långt inlägg (varnar bara).
har befunnit mig i nibblehallen hela helgen i stort sett. va ju som sagt hemmatävling. på lördagen var det bugg för våran del. blev premiären med nya kläderna också! dom va jätte bra och nästan alla som jag prata med tyckte mitt linne va fint, kul kul :) för att prata om själva dansen då.. det gick bra faktiskt och kändes bra. höll dock på att snubbla en gång i första rundan, haha. gick iaf direkt vidare till final, vilket vi blev lite chockade över. sen i finalen gick det bättre tror jag, iaf vad jag kände. vi hade öppen bedömning då, det va lite läskigt faktiskt. det är att domarna visar skyltar med poäng så hela publiken ser dom medans paret som får poängen står mitt på golvet. fick hyfsat bra poäng. sen medans dom i sekretariatet skulle räkna ihop allt, så sa speakern att vi skulle ta tag i någon annan och dansa med så länge, bara för skoj liksom. och självklart valde jag adam utan att tveka ;) blev en riktig show kan jag säga, haha. hade sjukt kul! slutade sen på en 5:e plats och det var vi nöjda med. våran tränare tyckte att det var den bästa dansen vi gjort på en tävling, så det blev vi jätte glada över. och som sagt så va ju adam där på lördagen också, min lilla fisunge! hade sjukt mysigt och kul med honom och min släkt som jag presenterade för honom. han hade inte träffat alla innan, så det blev roligt.
haha måste bara berätta något roligt! när jag satt på läktaren med mitt 3-åriga kusinbarn i knät, och med adam på bänken bakom, satt plötsligt emma (kusinbarnet) och kikade på adam.
plötsligt säger hon : idaaa, titta vilken chnygg killääää
jag: men emma, det är ju min kille vet du väl
emma: äää de?
jag: ja, vadå då?
emma kikade lite över min axel sen sa hon: hihihi han va sööööööt!
så jävla gullig unge alltså! sa sen till min kusin att hennes dotter i alla fall hade bra smak på killfronten ;)

på söndagen blev det dubbel och boogie. först blev det semi i dubbeln, och det gick bra. satte hela alltihopa så det va bra. direkt efter vi kom ut från golvet och hann pusta ut lite hade dom redan ett resultat. det visade sig att vi gått direkt till final så det va bara att springa runt golvet och in igen. va helt slut efter första rundan, och så blev det en till på det!! trodde jag skulle falla ihop asså. finalen gick i alla fall skit bra och vi slutade på en 1:a plats :D skit nöjda är vi.
precis när jag hoppat ner från pallen och gett pokalen till mamma, sprang jag iväg och bytte om för boogie woogie. hann precis komma upp igen och träna 2 låtar ungefär så skulle vi in. va redan helt död efter dubbeln, och så blev det boogie direkt så jag trodde jag skulle få typ astma atack på riktigt.
första rundan gick riktigt bra ändå. sen blev det precis som innan, att resultatet hann komma nästan innan vi hann av golvet ;) där hade vi också gått till final så det va bara att ställa upp dig igen och springa in och ge järnet ännu en gång. kändes riktigt bra även om jag trodde jag skulle falla ihop. slutade sen på en 2:a plats iaf och det är vi jätte nöjda med! min tränare va domare, och han ville att vi skulle vinna så det va ännu bättre. vi hade som mål att få en 1a av honom och det klarade vi ju så det blev vi riktigt glada över jag och anton.
efter allt dansande för oss blev det sen bugg för dom låga klasserna så då blev det att peppa alla små kids. slutade jätte bra för klubben och hela helgen blev skeeet bra!
nu vet ni lite om det också. filmer och bilder kommer senare med tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar